Data: 05/06/2023, Tygodnik PRZEGLĄD
Algieria w traumie wojny domowej. Okaleczone konfliktem kobiety, dla których odzyskanie dawnego życia jest nieosiągalne. Nawet jeśli przepustką wydaje się być taniec klasyczny, również i on odarty z piękna, jest raczej złudzeniem niż szansą na zmianę rzeczywistości. Houria (w tej roli urodzona w Algierze gwiazda francuskiego kina Lyna Khoudri) pracuje jako sprzątaczka, po próbach baletu obstawia nielegalne walki. Brutalnie poturbowana przez objętego amnestią terrorystę traci mowę i odbywa terapię w grupie niemych dziewczyn. To właśnie z nimi może wytańczyć swój ból i gniew w rewelacyjnej choreografii Hajiby Fahmy. Jeden z mocniejszych obrazów współczesnego tańca inspirowany językiem migowym i teledyskiem Sii „The Greatest”. Fabuła, w której tytułowa bohaterka mówi przez zaledwie 20 minut.
Pełna treść artykułu na Tygodnik PRZEGLĄD Czytaj całość