Toggle navigation
Taniec i Balet
Wywiady
Blog
Kontakt
Blog
ZAPRASZAM DO TAŃCA
Zapraszam do tańca - wpisy 2018-2022 (archiwum)
Fedora. Jeszcze jedna wielka opera w najnowszym repertuarze Met
Zdjęcie rodzinne. Spacery w Sopocie ulicą Czyżewskiego
„Don Kichot” w Operze Bałtyckiej. Tradycyjny balet, wciąż żywy i atrakcyjny
Czy ja będę pisać tylko o tańcu
Daniela Cardim i Edward Clug. Dwie choreografie „Stabat Mater”
Ogólne prawdy i taktowne kobiety z klasą. Życie i Netflix
Faux pas Olgi Tokarczuk
Wpis z dygresjami. Strawiński, „Taniec o zmierzchu” i nie tylko…
Święto tańca
Wiktoria czy Beatrycze? Wojna w Ukrainie
Netflix i taniec. Ohad Naharin
„Hit & Run” i „Uwodzenie po izraelsku”
Współczesny balet w renesansowej scenerii
A new modern classic…
Oniegin versus Oniegin
Last minute za 86 złotych. Być au courant
Ja się cały czas czegoś uczę. Muzyka „Manon”
Niezaplanowany eksperyment. Floor Work Polskiego Teatru Tańca
Covid – pół żartem, pół serio. Balety dla dzieci i dorosłych w telewizji Mezzo
Up & Down Borisa Ejfmana w Mezzo. Gala Jubileuszowa w sieci. Nowe możliwości tańca
Chleb ziemski czy niebieski? Wielki Inkwizytor Dostojewskiego w balecie Borisa Ejfmana
Sekrety i kłamstwa, czyli „Diana: The Musical” na Netflixowej scenie
A jednak grzeczny Kopciuszek. Premiera w Operze Bałtyckiej
Wschodzące gwiazdy English National Ballet. Specjalne wydarzenie – do 9 października bezpłatnie online
Młody duch i artystyczna dojrzałość. Historia „Dzieci syberyjskich”
Wielki pan, zły człowiek czy nijaki Don Juan?
„Romeo i Julia” Krzysztofa Pastora. Balet polityczny czy historia miłosna?
Młody Duch Tańca 2017
„Sól ziemi czarnej” Kazimierza Kutza w nowym wydaniu
Mój pierwszy balet: Jezioro łabędzie. Dla dzieci 3+
„Walce wiedeńskie” George’a Balanchine’a. Tylko w New York City Ballet
Piękne szaleństwo. Kobiety Rudolfa Habsburga
Samobójstwo w pałacu Mayerling. Premiera w Polskim Balecie Narodowym
Taniec, który ma pomóc
Netflix i taniec. Israel Galván. Flamenco i Kathak
Netflix i taniec. „Ruch” – dokumentalny serial społeczno-kulturowy o choreografach
Sfilmować taniec. Sofia Coppola i New York City Ballet
Kultura studencka. Międzynarodowy Dzień Tańca w Chatce Żaka
Netflix i taniec. Hot Chocolate Nutcracker. Szkoła dla wszystkich
Sprawa Liama Scarletta. Sprawca czy ofiara?
Przedwczesna śmierć Liama Scarletta
Wyrafinowane piękno „When We Fell”. Różnorodność i brak hierarchii.
Różne oblicza miłości. Balet globalny
Netflix i taniec. Morderca w szkole baletowej
Romeo i Julia Johna Cranko. Orlando w Bolszoj
Wesele Rajmondy. Rozrywka w balecie
Tytania i Osioł na plaży w Łebie
Marguerite i Armand, czyli „Dama kameliowa” Fredericka Ashtona
Z prochu powstałeś…
Wesołe szaleństwo
„Nutcracker Delights” i inne balety
„Dziadek” i jego ojcowie
Co za czasy?
Gotycki balet
Na baletowej scenie: Enigma Variations Edwarda Elgara
Trzy dni z „Giselle” Akrama Khana
Rasputin w sieci. Czasu zostało niewiele
Ewa Głowacka (1.05.1953 – 19.10.2020)
Mam wiadomość
Worek i drążek. Taniec i boks. Paryż online
Światowy Dzień Baletu 2020
The Royal Ballet wrócił na scenę
Męskie łabędzie. Czy balet jest sztuką skostniałą?
Gejowskie kino
From Berlin with Love
Balet na scenie. Dwie premiery w Warszawie i gala w Berlinie
A gdyby to była miłość
Tancerz Cunningham. Technologia ciała
Niepoprawny Białystok. Art Weekend 2020
Baletowy projekt Kulczyk Foundation
Stop agresji LGBT. Queerowy remiks w Komunie Warszawa
Tęczowy taniec New York City Ballet
Sprawa Margot, kapitan Żbik i kilka innych zapowiedzi
Queerowa opera. Online z Toronto
Jeszcze jeden baletowy ptak
Miłość, taniec i boks
Sztuka wysoka i popularna
Współczesne Etiudy i Ona pamięta
Usłyszeć taniec, zobaczyć muzykę
Lektura, z której o tańcu niewiele wynika
Wieczór choreografii współczesnych
Spotkania Kultur w Lublinie
Lepszy świat
Tęczowi bohaterowie Virginii Woolf
Chwila oddechu
Balet wszech czasów
Słynne baletowe kurczaki
Czarnoskóra Giselle
Wiolonczelistka
Pieśń o ziemi
Encyklopedia współczesnego tańca
Smutna tancerka Ivana Mestrovicia
Baletowy Oscar. Kobiety też bywają okrutne
Ćwiczenia z równowagi
Kyodai i najbardziej znana Panna Nieznana
Ballroom w teatrze tańca
A ja się nie nudziłam
Święto tańca
Taniec lekiem na zło
#Zostańwdomu i oglądaj taniec – część szósta
Transseksualna balerina
„Let’s Dance”. Praca dla przyjemności
#Zostańwdomu i oglądaj taniec – część piąta
#Zostańwdomu i oglądaj taniec – część piąta
#Zostańwdomu i oglądaj taniec – część pierwsza
Weekendowe propozycje dla dzieci i dorosłych
Ciche odejście w aurze #MeToo
#WeToo w świecie tańca
Topor, co Orłem się stał
Baletowa transmisja dla dzieci
Sen nocy letniej w Operze Bałtyckiej
Kapitan Żbik i żółty saturator
Premiera w Berlinie. Sharon Eyal tworzy coś nowego
Historia nienamalowanego obrazu
Zakochany Albrecht i zimna Giselle
Wielka kariera i przemocowy związek
Gorące tematy – szpilki i krótkie spódniczki
A ja się nie nudziłam
Dylemat recenzenta
Wenecja, Niżyński, Diagilew – ciąg dalszy
Wenecja, Niżyński, Diagilew
„Pietruszka” Edwarda Cluga
Balet eksperymentalny – premiera z przeszkodami
Anonimowa „Sylfida”
86 minut oglądania
„Złoty wiek” Dmitrija Szostakowicza
Kierownicy, urzędnicy
Berlińska „Sylfida”
„Yuli” – talent, którego się nie chce
Dobra Giselle, skruszony książę i wyrozumiała Batylda
Ciało i wolność – moda i taniec
Zakochał się i uciekł
Tańczę, więc jestem
Cmentarny dancing i jego wykonawczynie
Co naprawdę oburza konserwatywną publiczność…
Balet nie tylko dla dorosłych
Kandydatka do operowego Oscara?
Czy warto umrzeć z miłości?
Nowe flamenco Rocio Molina
Tancerka Ivana Meštrovicia
Perfekcja jest tylko teorią – rozmowa z Krzysztofem Pastorem z okazji jubileuszu
Widzowie pragną ujrzeć piękno - rozmowa z Wojciechem Warszawskim
Wewnętrzny krajobraz serca – rozmowa z Denise Vale
„Liryczny moment tęsknicy” – rozmowa z Henrykiem Konwińskim
Dramat wielowątkowy – rozmowa z Krzysztofem Pastorem przed premierą „Burzy”